Transition Sentinel, extra wielen en meer drop (p4)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

wo 27 november 2019, 10:45

Schoenen slijten herken(de) ik wel met flat pedals. Dat is voor mij over sinds ik naar nukeproof horizon pro pedalen ben (nog steeds flat).
Doordat ik daarmee veel meer grip heb, blijven mijn voeten beter staan en slijten de zolen minder snel.
Gemiddeld rijd ik ongeveer 50-75km per week op mijn fietsen met 1 paar schoenen die ik ruim een jaar geleden gekocht heb :bier:
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nicolai G16 XL Black, Liteville 301XXL RAW
Contacteer:

wo 27 november 2019, 10:54

Ziet er allemaal weer goed uit Remco!!!!!!!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Utrecht

wo 27 november 2019, 11:01

xRemcox schreef:
wo 27 november 2019, 08:55
Ik deed ongeveer een halfjaar met schoenen op flatpedals, dus dat begon een aardig dure hobby te worden ;)
Daar bestaat een oplossing voor.

1310 in maat L, dat is serieus duwen en trekken aan het stuur.

Originele mtb, dat is altijd :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 27 november 2019, 12:35

MacReal schreef:
wo 27 november 2019, 10:45
Schoenen slijten herken(de) ik wel met flat pedals. Dat is voor mij over sinds ik naar nukeproof horizon pro pedalen ben (nog steeds flat).
Doordat ik daarmee veel meer grip heb, blijven mijn voeten beter staan en slijten de zolen minder snel.
Gemiddeld rijd ik ongeveer 50-75km per week op mijn fietsen met 1 paar schoenen die ik ruim een jaar geleden gekocht heb :bier:
Ik reed met Superstar nano pedalen, zelfde idee als de Nukeproof,s dus ook bergen grip, maar blijkbaar beweeg ik veel ofzo, waardoor ik complete happen uit de zool haal. In een halfjaar tijd.

Afbeelding
Hier een foto van de staat na een half jaar, vooral de rechterschoen heeft merkbaar minder grip. Dit is dan een ion schoen, maar heb hetzelfde met FiveTen (erger nog)
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

wo 27 november 2019, 13:04

Zo dan, dat zijn behoorlijke happen indd.

Als klikkers bevalt, waarom dan niet? :bier:
Vond zelf gisteren mijn flats wel lekker in de Zoetermeerse klei na de regen :winkie:

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de lange pinnen zonder spacers heb op mijn pedalen. Dan steken ze 8 of 9 mm uit dacht ik.
Mijn chesters die ik voor woon werk gebruik steken slechts 6mm uit.
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 27 november 2019, 13:15

Al die grip is overrated dankzei reviewers die toch ergens op moeten reviewen. Ik heb nu Hope flats die volgens veel reviews te lieve pinnetjes hebben, maar ze zijn heerlijk, hebben grip zat en doen niet dat ^^^^ met jee schoenen :D

Ik had deze fiets nog niet gezien, mooi ding! Stuk heftiger dan je stuntjumper :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 27 november 2019, 13:37

Mijn zolen waren ook zo, toen in combinatie met Nukeproof Horizon.
Nu met de nieuwe zolen Crankbrothers Stamp.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 27 november 2019, 15:34

Makkelijk schreef:
wo 27 november 2019, 13:15
Al die grip is overrated dankzei reviewers die toch ergens op moeten reviewen. Ik heb nu Hope flats die volgens veel reviews te lieve pinnetjes hebben, maar ze zijn heerlijk, hebben grip zat en doen niet dat ^^^^ met jee schoenen :D

Ik had deze fiets nog niet gezien, mooi ding! Stuk heftiger dan je stuntjumper :)
Ik heb de hope pedalen ook gehad, maar daar had ik dus echt wel te weinig grip mee, de Superstars hadden 10mm pinnen, dus aardig extreem.

Kwa geo is hij een stuk radicaler dan de Stumpjumper idd, maar inzet gebied (voor mij) hetzelfde, maar vooral een wat betere houding. Ik zit nu echt tussen de wielen in, ipv boven de achteras.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 27 november 2019, 16:33

O en wat betreft flatpedals, er zijn 3 types. Hol, bol en vlak YT. Maakt veel uit in performance en grip.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 27 november 2019, 19:31

Uiteraard, maar het probleem was ook niet de grip, die was er voldoende met de schoenen en superstars, maar nadeel was vooral dat hij mn schoenen opvrat...
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 18 december 2019, 17:36

Afgelopen zaterdag een rondje gereden rondom Tecklenburg, waar het op dat moment zeiknat was. Op zich leuk enzo, maar het was echt spek en spek glad, normaal ben ik niet zo van het crashen, maar die dag 4x...

Nu had ik al vaker het gevoel dat de grip minder werd van de Specialized banden. Ze zijn immers ook alweer bijna 1,5 jaar oud. Profiel ziet er nog aardig uit, maar had het idee dat het rubber niet meer zo sticky was. Dus op zoek naar andere banden, niet te duur en breed genoeg. Ik kwam uit bij Kenda, reviews waren goed dus de gok maar gewaagd bij internet-bikes.com.

Afbeelding

Voorband is een 2.6 en valt lekker breed, achter is een 2.4 en valt wat tegen kwa breedte. Snel maar even proberen.
Kabookie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

wo 18 december 2019, 19:19

Heb je de Hellkats? Ik zie groene letters, dus de EMC casing?
Ik heb zelf een 2.4 Hellkat EMC vooraan en een 2.4 Nevegal 2 EMC achteraan. Ze vallen na een tijdje gemonteerd gezeten te hebben allebei 61mm breed en dus exact 2.4. Op 28mm interne velgen trouwens. Ik ben er wel tevreden over. De Hellkat is lekker voorspelbaar en heeft veel grip. De Nevegal 2 rolt redelijk (minder dan de 2.5 Aggressor die ik eerst had voor m’n gevoel) maar is voorspelbaar als achterband en makkelijk te controleren bij uitbreken.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Dartmoor Hornet `18; KTM 1964 LTD 650B (sold); Canyon Spectral (Sold); Cube Reaction (Retired)

wo 18 december 2019, 20:33

xRemcox schreef:
wo 27 november 2019, 15:34
Ik heb de hope pedalen ook gehad, maar daar had ik dus echt wel te weinig grip mee.
Ik rij alweer een hele poos met de Hope flats, had ze overgenomen zonder pinnen dus wel “aftermarket” pinnen gekocht. Die zijn behoorlijk lang en geven iig mij een behoorlijke portie grip.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 18 december 2019, 22:51

Voor heb ik idd een hellkat en achter een nevegal2. Idd allebei emc, die blijkbaar een ebike compound is.
Heckler40
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

do 19 december 2019, 18:11

Reco terug op een bike die hij "Monster truck" doopt

de MTB wereld klopt weer. 8)

Enjoy!!
common sense was never common
Plaats reactie