Vakantie tips gevraagd

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Willem Altes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 14 mei 2020, 09:16

De Eifel ligt voor een belangrijk deel in Rheinland-Pfalz. Daar mag je wel op alle paden rijden (tenzij er een officieel voetgangersverkeersbord staat). Op de Hunsruck zijn daar volgens mij 3 bikeparks met lift en ook wat mogelijkheden zonder lift. Zie ook Duitsland topic.
Bram87
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Spectral EX

do 14 mei 2020, 10:29

Willem Altes schreef:
De Eifel ligt voor een belangrijk deel in Rheinland-Pfalz. Daar mag je wel op alle paden rijden (tenzij er een officieel voetgangersverkeersbord staat). Op de Hunsruck zijn daar volgens mij 3 bikeparks met lift en ook wat mogelijkheden zonder lift. Zie ook Duitsland topic.
3 parken met Lift in de Hunsruck? Ik dacht alleen op de Erbeskopf, sinds een jaar of 2? De andere 'trail'parks zijn zonder lift. Het is allemaal niet zo hoog daar dat daar liftjes gebouwd worden.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

do 14 mei 2020, 16:47

bijkerk0318 schreef:
wo 13 mei 2020, 22:06
Jurriaan schreef:
wo 13 mei 2020, 15:16
Zuid Limburg, de Parkstad routes. :bier: Steun je gelijk de Limburgse economie :wink:
Dat is ook nog een optie. Een stuk dichterbij dan de vogezen ;)
Wel van een heel ander caliber...

Maar als je afzakt naar de Vog3zen kom je achtereenvolgens tegen:
Parkstad (Brunssum)
Vijlen/Vaals/Aachen
Sart
Malmedy
Houffalize
Mullertal
(en ongetwijfeld nog meer, wat ik hier oversla)
Genoeg voor een roadtrip.
Na de Vogezen kan je nog verder naar de Jura, waar je net als overal uitdagende en saaie routes vindt.

Als de grenze weer open zijn heb je mogelijkheden genoeg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

do 14 mei 2020, 16:49

Willem Altes schreef:
Maar de paden worden beheerd door de Eifel Verein.
Een militairistiche wandelclub die niet van mtb'ers houdt...
Zo zonde van zo'n prachtig gebied. Ze maken je tot crimineel :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Utrecht

do 14 mei 2020, 18:19

Bram87 schreef:
Ik dacht alleen op de Erbeskopf, sinds een jaar of 2? De andere 'trail'parks zijn zonder lift. Het is allemaal niet zo hoog daar dat daar liftjes gebouwd worden.
Hoe is het met de ontwikkeling van het Whistler van Europa? Ligt vermoedelijk stil?
Willem Altes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 14 mei 2020, 22:06

Bram87 schreef:
Willem Altes schreef:
3 parken met Lift in de Hunsruck? Ik dacht alleen op de Erbeskopf, sinds een jaar of 2? De andere 'trail'parks zijn zonder lift. Het is allemaal niet zo hoog daar dat daar liftjes gebouwd worden.
Boppard heeft een stoeltjeslift met 250 meter hoogteverschil.
Misschien dat ik te optimistisch ben over de Idarkopf. Het hoogteverschil is daar trouwens lager dan bij Boppard langs de Rijn.
Plaats reactie