spannende en uitdagende tracks in ardennen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
aquila30
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 28 augustus 2010, 20:17

Beste bikers,
Wij zijn een groepje bikers die van een uitdagingen houden. Zomer 2011 gaan we dan ook voor het eerst biken in Oostenrijk... Afgelopen jaren hebben we meerdere weekenden doorgebracht in de Ardennen. De eerste keer gewoon de standaard routes, dat was mooi. Tot we een garmin 705 aangeschafte. De eerste keer dat we met de garmin naar de ardennen gingen was in Vielsam, aldaar een route gefietst buiten de standaard paden, veel singeltracks en wandelpaden, echt top. Tot we afgelopen voorjaar naar malmedy gingen, aldaar alle dagen buiten de aangewezen mtb paden gefietst dat was echt helemaal top.....

Aangezien we komend voorjaar weer van plan zijn om naar de ardennen te gaan om ons voor te bereiden op te alpen, zijn we op zoek naar een plaats waar veel van dit soort uitdagende paden en wandelpaden voorhanden zijn. IK heb al heel wat op internet gezocht, echt zonder resultaat. Houffalize lijkt me wel een mooie optie...er staan wel een aantal tracks op internet maar ik weet niet of deze aan onze voorwaarden voldoen....

Heeft iemand van jullie nog van dit soort gps tracks voorhanden? of nadere tips... ik hoor het graag....mag ook Duitse Eifel zijn.

Gr Dave
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

za 28 augustus 2010, 21:52

Wat heb je zelf gezocht en gevonden? Anders komt hier een topic vol links naar routes die niet aan je eisen voldoen.
En zonder links naar routes die niet voldoen, kan niemand weten wat je voor ogen hebt.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

za 28 augustus 2010, 23:09

Ik heb wel tracks.
Uitdagender dan de vaste routes van Houffa, dat is zeker.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aquila30
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 29 augustus 2010, 04:48

ThaSingleTrackMastah schreef:Ik heb wel tracks.
Uitdagender dan de vaste routes van Houffa, dat is zeker.
Zou jij me die kunnen mailen....ik heb je een pb gestuurd!
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

ma 30 augustus 2010, 17:00

Ramon 73 schreef:Wat heb je zelf gezocht en gevonden? Anders komt hier een topic vol links naar routes die niet aan je eisen voldoen.
En zonder links naar routes die niet voldoen, kan niemand weten wat je voor ogen hebt.
Toch vrees ik dat er behoorlijk veel meer links naar routes te vinden zijn die niet voldoen, dan links naar routes die dat wel doen.

That sir makes you a premium qualifier for the Darwin award. Afbeelding
Covertly culling gingers.
aquila30
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 4 september 2010, 22:28

Mensen help mij eens.....
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

di 7 september 2010, 19:25

Is dit misschien wat?

http://www.solosride.be/solosride2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
aquila30
Mtb fanaat
Mtb fanaat

di 7 september 2010, 22:21

Over deze tocht verschillen de meningen...sommige vinden hem mooi en andere niet....maar het is een optie...bedankt
Tinman schreef:Is dit misschien wat?

http://www.solosride.be/solosride2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

di 7 september 2010, 23:42

aquila30 schreef:....in Vielsam, aldaar een route gefietst buiten de standaard paden, veel singeltracks en wandelpaden, echt top.
.....Tot we afgelopen voorjaar naar malmedy gingen, aldaar alle dagen buiten de aangewezen mtb paden gefietst dat was echt helemaal top.....
Je hebt, zeg maar, vrienden gemaakt onder de eigenaars en beheerders en bij de boeren en de buitenlui. Lekker fietsen buiten de aangewezen paden.

Ken je Lowie? Lowie verzet jaarlijks bergen werk om de RDHF voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Eenmaal per jaar geven boeren toegang tot hun terrein. De rest van het jaar is het hun land dicht. En daar ga jij dan lekker fietsen? Think Twice.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

wo 8 september 2010, 10:46

Wat ik meestal doe, is stafkaart kopen van het gebied. De avond voor het fietsen onder het genot van een glas Orval de kaart bestuderen en de hoogtelijntjes en de stippellijntjes (kleine paadjes) opzoeken die er doorheen lopen en vervolgens daarheen rijden.
Daar is altijd wat spannends van te maken. Misschien minder makkelijk dan bestaande GPS routes te gaan rijden maar minstens zo leuk! En je komt (vrijwel) geen hond tegen..
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
aquila30
Mtb fanaat
Mtb fanaat

wo 8 september 2010, 11:34

bert l. schreef:
aquila30 schreef:....in Vielsam, aldaar een route gefietst buiten de standaard paden, veel singeltracks en wandelpaden, echt top.
.....Tot we afgelopen voorjaar naar malmedy gingen, aldaar alle dagen buiten de aangewezen mtb paden gefietst dat was echt helemaal top.....
Je hebt, zeg maar, vrienden gemaakt onder de eigenaars en beheerders en bij de boeren en de buitenlui. Lekker fietsen buiten de aangewezen paden.

Ken je Lowie? Lowie verzet jaarlijks bergen werk om de RDHF voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Eenmaal per jaar geven boeren toegang tot hun terrein. De rest van het jaar is het hun land dicht. En daar ga jij dan lekker fietsen? Think Twice.
Misschien vind jij de standaard paden leuk om te fietsen, maar ik vind het maar niets!
Gillish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Eindhoven

do 9 september 2010, 09:51

In dit topic worden ook een hoop locaties genoemd die interessant kunnen zijn. Eigenlijk is het topic gewoon hetzelfde als deze. :)
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

za 18 september 2010, 20:47

bert l. schreef:

Ja Bert, helemaal mee eens, tuurlijk is het leuk om je eigen routes te exploren, maar dit werkt wel in de hand dat er steeds meer bordjes verboden toegang, of in dit geval Acces Interdit verschijnen :-{
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)

http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

zo 19 september 2010, 11:37

aquila30 schreef:Misschien vind jij de standaard paden leuk om te fietsen, maar ik vind het maar niets!
Kijk nou komen we tot de interessante details...
Als ik ergens heel vaak geweest ben, dan heb ik na tig keer de standaard trails wel gezien. Dat geldt voor mijn achtertuin, maar in mijn geval niet voor de Ardennen.

Je kunt je dan natuurlijk van de rest van de wereld geen *bips* aantrekken en lekker doen waar je zin in hebt. Gevolg is dat je het dan voor de rest ver*testikel*t en wij als groep op steeds meer plaatsen geweerd worden, meer tracks gesloten worden, minder evenementen komen.

Uiteindelijk ben je alleen verantwoordelijk voor jezelf. En mag je dus ook je eigen keuzes maken.
biky miky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

za 9 oktober 2010, 19:41

In zowel de mening van bert l. als aquila30 zit iets in.
Als wandelaars en bikers iets relaxter met elkaar om zouden gaan, zou dit wel zo leuk zijn(voor beide partijen)!
Ik kom ook regelmatig wandelaars tegen op mtb-route (Noordwijkerhout) waar ik niet echt problemen mee heb, ik ga ze in ieder geval niet ''de les lezen''.
Totdat ik, en een maat van mij eens 100meter stapvoets op een wandelpad fietsten, het resultaat was dat we door alle wandelaars die we op het wandelpad tegen kwamen(4) lomp werden aangesproken ''dat we er niet mochten fietsen!!''
Wat betreft het Topic, begrijp ik aquila wel een beetje, als je in bv Malmedy op de routes blijft, zit er wel heel erg veel asfalt in (kun je beter je racefiets meenemen!)
Maar bv in La Roche vind ik de routes (ook al hebben we er al heel veel gefietst) nog steeds erg mooi en interessant!
gr BM
Plaats reactie