Holsbeek

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Kona Kula Deluxe SE, XT(R), HopeM4, paceRC31, DT240
Contacteer:

ma 20 november 2006, 21:32

Omdat er gisteren een toertocht gepland stond in Overijse en ik een beetje wilde uitslapen, heb ik gisteren de nieuwe route van Holsbeek gereden. Holsbeek ligt ook rond Brussel, naast Leuven.
Wij zijn gestart in Nieuwrode.
Zeer leuke route, afwisselend en goed aangegeven (op 1 bordje na dan).
Bijna te vergelijken met Overijse, alleen langer en m.i. meer gevarieerd.
Het was wel een enorme blubber- en glibberzooi, maar dat maakte het op sommige stukken alleen maar leuker.
Zeker een aanrader en ik ga hem vaker rijden!!
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=169
groeten Koen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

ma 20 november 2006, 22:05

laat dan maar iets weten als je nog eens die richting uitkomt
ikzelf ben van een naburige gemeente
dan bike ik wel mee (tempo is bij mij wel niet erg hoog)
biking from '87

mijn bike:ene die serieus oud en verroest : type aldi bike
bikefreaklady
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper
Contacteer:

di 6 maart 2007, 23:39

Hmm, Holsbeek haha ik was er vorige week. Oei wat een gladde toestand daar.......klei, klei en nog meer klei. Het is idd een erg mooie route maar je moet er echt niet zijn als het weken heeft geregend. Vreselijk glad....ik kom beslist nog eens terug als het weer wat beter is.
Heb trouwens ook de route in Aarschot gedaan en hetzelfde; ook veel gladde paden. Het zou toch ook eens beter weer moeten worden nu.....bah.
Ook Aarschot is een leuke route en complimenten aan de beheerders van de sporthallen daar.....als je vraagt mag je gebruik maken van de douches daar en kun je ook je fiets afspuiten. Erg goed voor elkaar.

Sonja
Big
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scott Tampico
Contacteer:

do 15 juli 2010, 22:27

Vandaag in Holsbeek gaan rijden.
Het was serieus slalommen tussen de takken vandaag na het noodweer van gisteren.
Wel een mooie route die in het begin een aantal mooie beklimmingen heeft.

Jammer van de geul die de route plots onderbreekt.
Hier was een omleiding wel op zijn plaats.

Een ruim verslag met foto's staat online op:
http://www.mtb-freak.be" onclick="window.open(this.href);return false;
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

zo 1 augustus 2010, 22:45

Wij hebben er dit weekend gereden en die geul was er plots weer! uitgebreider verslag volgt
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

zo 29 augustus 2010, 00:46

Beetje vertraagt maar toch...

Een vriend en vriendin van je gaan in Belgie wonen… Tremelo wel te verstaan. Huh, Tremelo? Waar is dat. Nou, een dorpje vlak bij Leuven. Helaas geen Ardennen, maar fietsjes mee! Jeroen (DigitalP) ging racefietsen. Trainen voor een toertocht op tijd. Wij gingen mountainbiken. We hadden van Marleen al wat opties gekregen. Holsbeek en Rotselaar zou het gaan worden. Op zaterdag hebben we Holsbeek gereden. Over een ding waren we het eens. De route is zeker de moeite waard en voldoende hoogtemeters! Een leuk alternatief voor de Ardennen. De eerste klim was killing! Na deze klim wordt de berg optimaal benut. Ik denk niet dat er nog meer weggetjes aanwezig zijn daar. De rit heeft 2 behoorlijk technische afdalingen door waterlopen. een soort diepe 'geulen' waar het lijkt alsof het licht uit gaat (erg donker dus) In de eerste van deze 'geulen' zat een flinke drop. Aangezien het waterafvoeren zijn, zullen de 'geulen' er regelmatig anders bij liggen. Na de rit, moe maar voldaan ff wat vocht van de ‘sponsor’ drinken :tong

Afbeelding

en belgische frietekes eten. Niet normaal die Belgen. Zelfs een klein frietje kreeg ik niet op. (de rest hun normale friet trouwens ook niet) Ze hebben nog grote friet ook :lol:

Afbeelding
Minpuntje aan deze route is dat hij niet heel erg goed bepijld is.

De volgende dag naar Rotselaar. Daar gaat dit verslag dus verder.

http://forum.mountainbike.nl/forum/view ... 3#p1181413" onclick="window.open(this.href);return false;
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

zo 29 augustus 2010, 22:10

Rij zelf ook regelmatig op de Holsbeek route (kom vanuit Leuven). Inderdaad een leuke afwisselende route. Lijkt inderdaad op Overijse alleen dan zonder die vervelende paden bezaaid met stenen. Je kan aansluiten op Overijse door via de routes van Heverlee te rijden. Wil een een kortere rit dan is de Holsbeek route het mooist te combineren met routes van Aarschot/Langdorp en omgeving. De andere overstap, op Rotselaar, vind ik wat minder.
Het is met name bij Rotselaar aan te raden een kaartje te hebben van het verloop. De pijltjes zijn niet altijd even sterk op deze route.
Plaats reactie