Viroinval

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
christmtb
Pro Biker
Pro Biker

vr 24 maart 2006, 20:19

Deze streek is minder bekend maar daarom niet minder interesant.Prachtig om te biken,wandelen en met de kano ervandoor te gaan.VIROINVAL. :-q :-q
Christonabike!!
datadutch
All rounder
All rounder

di 28 maart 2006, 11:49

Klopt ik heb er een paar dagen rondgefietst .. Toppie !!!!!

Je kunt er de vele wandelroutes volgen. (die zijn leuker dan de fietsroutes) Op zich zijn MTB-s daar niet verboden maar het is wel aan te raden rekening te houden met je wandelende mede-recreanten.

Je kunt ook een paar keer de maasvallei op-en-neer freestylen. Gegarandeerde conditietraining

Wel bij de ingang v/h bos ff letten op de bijbehorende jachtseizoenen. Verder zijn er enkele privé grondstukken bij.. Gesloten slagboom = verboden toegang.

veul plezeer..

(zie foto 2 op deze pagina:
http://datadutch.tripod.com/mycar/fase_4.htm
)

NB voor de nerds onder ons: Viroinval was het meetkundige centrum van de oorspronkelijke europese unie.
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

di 8 maart 2011, 16:55

Ik ga dit topic toch even een schopje geven :)

Afgelopen weekend naar het huisje van de familie gereden met uiteraard de mtb op de twinny :). Vantevoren eigenlijk niks opgezocht over deze plaats, en eenmaal aangekomen (na 2 uur en 55 minuten) kwamen we aan op misschien wel een van de mooiere plekken van de ardennen. Ik was al eens naar La Roche en Durbuy geweest maar dit was een compleet andere ervaring.

Het huisje waar we verbleven is overigens normaal te huren, net zoals de andere huisjes op het park (ik wil niet teveel reclame maken maar meer informeren hoe-of-wat mijn ervaring er was). Orgineel heet de plaats Oignies maar dit geeft veel verwarring met het Franse stadje Oignies.
Het park waar we verbleven was overigens Le Village de Vacances d'Oignies en enkele foto's zijn daar te vinden.

De omgeving is fantastisch en er ligt ruim 300kilometer aan mountainbike route, ik heb er 3 gereden en ze waren werkelijk prachtig, veel hoogteverschillen, veel lange afdalingen en heftige beklimmingen. En veel beekjes die de route op somminge plekken dwars doorloopt.

Sowiezo heb ik hier een kaart met de routes maar uiteraard kun je deze mooi op papier krijgen bij het lokale VVV kantoortje (Viroinval) waar de dame achter de balie je heel graag wil helpen!

Al met al een prachtig weekend gehad wat ik zeker meer ga doen!

Voor vragen kun je me altijd PB'en...
Laatst gewijzigd door SanderR op wo 4 januari 2012, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker

di 8 maart 2011, 17:06

@ SanderR : Ik verblijf hier regelmatig , de vaste routes zijn goed maar de resterende paadjes zijn subliem !
Zo loopt er een single track van +/- 6 km naast de Ravel vanuit Olloy S Viroin tot in Oignies-en-Thiérache.

Gewoon de Ravel opzoeken en een beetje lager ligt die st , gewoon schitterend !!
Christonabike!!
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 8 maart 2011, 17:28

Oe dat is erg goed te horen, ik denk dat veel mensen het wel weten maar juist die mensen die zich er niet van bewust zijn staan hier zeker van te kijken. En het kost geen drol heb ik begrepen!
venneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Khs montana pro, Merida Hfs 5000
Contacteer:

vr 11 maart 2011, 21:42

christmtb schreef:@ SanderR : Ik verblijf hier regelmatig , de vaste routes zijn goed maar de resterende paadjes zijn subliem !
Zo loopt er een single track van +/- 6 km naast de Ravel vanuit Olloy S Viroin tot in Oignies-en-Thiérache.

Gewoon de Ravel opzoeken en een beetje lager ligt die st , gewoon schitterend !!

Heel lang geleden ( 1993 dacht ik ) nog een schitterende wedstrijd gereden in Nismes ( beker van Belgie destijds) erg gave maar voor vele een onbekende streek.
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 15 maart 2011, 16:08

@venneke: Klopt, maar deze onbekende streek laat wel van zich weten, daarom moet deze plek even in de schijnwerpers worden gezet.

Ik hoop dat er meer bikers hun ervaring willen delen. Alleen jammer dat het wel wat verder rijden is, je krijgt er wel een heerlijk rustige plaats voor terug!
Plaats reactie