NP Utrechtse Heuvelrug - Zeist - Continental Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V1 & V4, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

di 21 januari 2020, 21:25

Horsthil schreef:
di 21 januari 2020, 20:57
Singletrack Sundays schreef:
di 21 januari 2020, 20:54

Dus die bulten/rollers/kombochten op HS lagen er al?
De laatste aangelegde trail op de UHR is HV. Op Amerongen (ander topic) is alleen groot onderhoud gedaan en een stukje omgelegd.
Gewoon de contouren van het terrein gevolgd inderdaad :D
Horsthil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

di 21 januari 2020, 21:37

bouwpakket schreef:
di 21 januari 2020, 21:25
Horsthil schreef:
di 21 januari 2020, 20:57

De laatste aangelegde trail op de UHR is HV. Op Amerongen (ander topic) is alleen groot onderhoud gedaan en een stukje omgelegd.
Gewoon de contouren van het terrein gevolgd inderdaad :D
Precies, gewoon afdalend :wink:
hanjovdberg
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Contacteer:

Dus gewoon hard zoeken naar de contouren dan komen die slingers, kombochten en bultjes vanzelf :tong :winkie:
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

di 21 januari 2020, 22:02

bouwpakket schreef:
di 21 januari 2020, 20:53
Bergweg?

Gaat dit nog over Zeist of Austerlitz?
Op Rhenen is modder verboden zegt JPF, de Chef Rhenen
Horsthil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 21 januari 2020, 22:04

hanjovdberg schreef:
Dus gewoon hard zoeken naar de contouren dan komen die slingers, kombochten en bultjes vanzelf :tong :winkie:
De nieuwe afdaling op Zeist volgt aandig de contouren van de heuvel. Alsof alleen de toplaag weg is. Je hebt alleen waterputten die nep zijn. Het zand gooi je in de buitenbocht, waardoor het landschap nog wat extra wordt geaccentueerd

Routebouw in een notendop
Bonanza
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 carbon, Niner RKT RDO
Contacteer:

di 21 januari 2020, 22:25

Ik was redelijk op tijd vanuit het Westland richting Drenthe, rondje op Austerlitz en Zeist gedaan. Dikke :-q voor de bouwers/onderhouders. Bordje situatie gewijzigd tegengekomen, geen idee wat de oude was, maar de nieuwe is meer dan prima :D
hanjovdberg
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 21 januari 2020, 23:03

Horsthil schreef:

De nieuwe afdaling op Zeist volgt aandig de contouren van de heuvel. Alsof alleen de toplaag weg is. Je hebt alleen waterputten die nep zijn. Het zand gooi je in de buitenbocht, waardoor het landschap nog wat extra wordt geaccentueerd

Klopt herkenbaar :wink: hoewel sommige watergaten op bijvoorbeeld Rhenen niet echt meer van deze tijd zijn. Maar dat heet voortschrijdend inzicht :winkie:
Horsthil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 21 januari 2020, 23:32

hanjovdberg schreef:
di 21 januari 2020, 23:03
Horsthil schreef:

Klopt herkenbaar :wink: hoewel sommige watergaten op bijvoorbeeld Rhenen niet echt meer van deze tijd zijn. Maar dat heet voortschrijdend inzicht :winkie:
Klopt misschien wel, maar JPF weet wat hij doet. Ze werken voor daar voldoende. Op Zeist zitten ook nog een paar oldschool putten
hanjovdberg
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 21 januari 2020, 23:39

Ik twijfel zeker niet aan de kunde en kennis qua onderhoud bij de UHR. Je ziet deze oude waterputten ook nog op routes als Rijssen en meer van die routes die er al wat langer liggen. Voldoen goed maar hebben het risico dat je er lelijk in zou kunnen rijden.
maar dan ben je ook niet een al te beste stuurman
RoySmit
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

zo 26 januari 2020, 19:10

Heerlijk rondje Zeist gedaan vandaag. in me 2e rondje na 2 km werd ik ingehaald. ik had al pap benen dus geen probleem. Echter was diegene zo enthousiast dat hij bij het stuk met de korte klimmetjes en dalingen midden in een bocht iemand anders ging inhalen. Die ging bijna op ze plaat waarop ik met me grote mond schreeuwde dat het echt aso was wat die deed en dat dat echt niet kan. Er kon nog een kleine sorry vanaf richting die persoon. Dus ik vond het echt niet kunnen en wilde er wat van zeggen persoon gevolgd tot die stopte en hem toen op normale manier uitgelegd dat het echt niet normaal was wat die deed. Hij was bezig om een stuk snel te gaan vertelde die en wilde dat per se doen voor een pr... Ik vroeg hem dus ook of die normaal op de racert zit en dit vooral in de winter doet? En ja hoor dat was het geval. Of de boodschap aan is gekomen geen idee maar het was zo schofterig dat ik er echt iets van moest zeggen.
Ook nog 4 mensen zonder helm verteld dat dat ook niet zo handig is.

Track lag er trouwens fantastisch bij en het nieuwe stuk is echt erg leuk!!
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V1 & V4, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

zo 26 januari 2020, 19:12

RoySmit schreef:
zo 26 januari 2020, 19:10
Heerlijk rondje Zeist gedaan vandaag. in me 2e rondje na 2 km werd ik ingehaald. ik had al pap benen dus geen probleem. Echter was diegene zo enthousiast dat hij bij het stuk met de korte klimmetjes en dalingen midden in een bocht iemand anders ging inhalen. Die ging bijna op ze plaat waarop ik met me grote mond schreeuwde dat het echt aso was wat die deed en dat dat echt niet kan. Er kon nog een kleine sorry vanaf richting die persoon. Dus ik vond het echt niet kunnen en wilde er wat van zeggen persoon gevolgd tot die stopte en hem toen op normale manier uitgelegd dat het echt niet normaal was wat die deed. Hij was bezig om een stuk snel te gaan vertelde die en wilde dat per se doen voor een pr... Ik vroeg hem dus ook of die normaal op de racert zit en dit vooral in de winter doet? En ja hoor dat was het geval. Of de boodschap aan is gekomen geen idee maar het was zo schofterig dat ik er echt iets van moest zeggen.
Ook nog 4 mensen zonder helm verteld dat dat ook niet zo handig is.

Track lag er trouwens fantastisch bij en het nieuwe stuk is echt erg leuk!!
Mooi dat je diegene er even netjes op aangesproken hebt. Of het kwartje valt hangt ook af hoe groot die lege ruimte is
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 120

zo 26 januari 2020, 22:01

Prima actie, Roy. :-q
“I’ll ride the wave, where it takes me”.
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

zo 9 februari 2020, 15:00

Heerlijk rustig op de route vanmorgen. Baantje lag er toppie bij.
De wind viel nog reuze mee.
Eerst doen, dan denken
Bahco
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

do 13 februari 2020, 18:07

Is er vandaag nog iemand op Zeist en/of Austerlitz geweest? 'k Wil er morgenochtend heen, maar 'k ben benieuwd of dat de moeite waard is.
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale RC World Cup 2017, Cannondale SuperX crosser, Cannondale SuperSix EVO
Contacteer:

do 13 februari 2020, 18:20

Niet geweest, maar van achter het glas werd ik niet vrolijk vh weer en zeikt nu weer lekker door. Zal morgenochtend zeker niet echt droog zijn.
Ligt er aan wat je de moeite waard vind.
Plaats reactie