Velgen vraagje 2.25 banden op 29mm (intern) velgen.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
HtotheB
Mtb fanaat
Mtb fanaat

wo 12 februari 2020, 11:42

Ik weet niet of je ondertussen de wielen al gekocht hebt maar ik zweer bij bredere wielen. Ik ben echt een XC rijder en fiets +/- 8000 km per jaar op de mountainbike. Ik heb ongeveer 2.5 jaar geleden carbon wielen gekocht voor mijn mountainbike met een interne breedte van 30 mm, ik had toen nog het plan deze wielen ook te gebruiken voor op het strand, dat heb ik echter nooit gedaan en heb de wielen vooral voor in het bos gebruikt. Doordat ik een behoorlijk stijve fiets heb ben ik erg blij met de brede wielen, dit geeft mij namelijk de mogelijkheid om met een lage banden spanning te rijden (ongeveer 1 bar), door de lagere banden spanning heb je ook een lagere rolweerstand, ondanks de lage banden spanning voelt de band nog redelijk hard aan, echter voel je takken, stenen en boomstronken minder hard dan met een smal wiel, doordat de wielen breed zijn is het volume erg groot in de band waardoor deze minder gaat ''rollen'' in de bochten. Ik heb ongeveer 2 jaar met Schwalbe thunder burt (2.25) gereden en dat beviel erg goed. Ik heb sinds kort Maxxis Ikon 2.2 deze zijn voor op de weg wat minder snel.
Vision
All rounder
All rounder

zo 16 februari 2020, 14:22

Thanks voor deze info ! Kan hier zeker wat mee, geen nieuwe wielen gekocht aangezien ik nu met een nieuwe mtb bezig ben, waar op den duur andere (bredere) velgen op gaan komen, hoorde sowieso al van diverse fietszaken dat men qua de interne velgbreedte voor XC tegenwoordig meer en meer richting de 30mm aan het gaan is.
Plaats reactie